Tento reklamační řád (dále jako “reklamační řád”)
společnosti naboso s. r. o. se sídlem Jaselská 464/38, 160 00 Praha, IČ: 03903796
(dále jako “Prodávající”) upravuje v souladu s obecně závaznou platnou právní úpravou rozsah, podmínky a způsob uplatnění práv spotřebitele z vadného plnění při prodeji v obchodě, a to včetně údajů o tom, kde lze reklamaci uplatnit.
1.1 Prodávající odevzdá Kupujícímu předmět koupě (dále také jako “zboží” nebo “věc”) v ujednaném množství, jakosti a provedení. Nejsou-li jakost a provedení ujednány, plní Prodávající v jakosti a provedení vhodných pro účel patrný ze smlouvy; jinak pro účel obvyklý.
1.2 Kupující zboží podle možnosti prohlédne co nejdříve po převzetí a přesvědčí se o jeho vlastnostech a množství. Veškeré nesrovnalosti je třeba Prodávajícímu nahlásit při osobním převzetí na místě. Při převzetí od přepravce je vyznačit v předávacím protokolu přepravce nebo může Kupující převzetí zásilky odmítnout. Dále Prodávající v případě převzetí od přepravce doporučuje pořídit fotodokumentaci poškození a obalu a neprodleně nesrovnalosti hlásit e-mailem na adresu: objednavky@naboso.cz
2.1 odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
a. je vhodné k účelu, pro který jej Kupující požaduje a s nímž Prodávající souhlasil, a
b. je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.
c. Prodávající odpovídá Kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména Prodávající odpovídá Kupujícímu, že zboží:
Prodávající odpovídá Kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností:
d. je zboží vhodné k účelu, k němuž se zboží tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
e. zboží množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá běžným vlastnostem zboží téhož druhu, které může Kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná Prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením,
f. je zboží dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může Kupující rozumně očekávat, a
g. zboží odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které Prodávající Kupujícímu poskytl před uzavřením smlouvy.
2.2 Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha zboží nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou Kupující nemůže zboží užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
3.1 Kupující může vytknout vadu, která se na zboží projeví v době 24 měsíců od převzetí. Vytkl-li Kupující Prodávajícímu vadu oprávněně, doba podle předchozí věty neběží po dobu, po kterou Kupující nemůže věc užívat.
3.2 Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám způsobil. Vadou zboží není opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním nebo u použitého zboží opotřebení odpovídající míře jeho předchozího používání.
3.3 Má-li zboží vadu, může Kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro Kupujícího. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.
3.4 Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud:
a. Prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s odst. 3.3 výše,
b. se vada projeví opakovaně,
c. je vada podstatným porušením smlouvy, nebo
d. je z prohlášení Prodávajícího nebo okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Kupujícího.
Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou věci bez vady a vadné věci, kterou Kupující obdržel. Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná.
4.1 Záruka za jakost vzniká prohlášením poskytovatele záruky, že Kupujícího uspokojí nad rámec jeho zákonných práv z vadného plnění, zejména tím, že mu vrátí kupní cenu, vymění věc nebo ji opraví anebo v této souvislosti poskytne službu, nebude-li mít zboží vlastnosti uvedené v prohlášení o záruce. Záruka za jakost vznikne i prohlášením učiněným v reklamě dostupné nejpozději v okamžiku uzavření kupní smlouvy. Je-li obsah záruky obsažený v jiném prohlášení o záruce pro Kupujícího méně příznivý než obsah záruky učiněné v reklamě, má přednost obsah uvedený v reklamě, ledaže byl před uzavřením smlouvy dodatečně upraven stejným nebo srovnatelným způsobem, jakým byla reklama učiněna.
4.2 Zaručí-li se poskytovatel záruky, že si věc po určitou dobu při obvyklém použití uchová své funkce a výkonnost, platí, že má Kupující ze záruky alespoň právo na dodání nové věci bez vad nebo na opravu věci. Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti věci na obalu věci.
4.3 Záruční doba běží od odevzdání věci Kupujícímu. Kupující nemá právo ze záruky, způsobila-li vadu po přechodu nebezpečí škody na věci na Kupujícího vnější událost. Vadu krytou zárukou musí Kupující vytknout poskytovateli záruky ve lhůtě určené délkou záruční doby.
4.4 Je-li předmětem koupě spotřební materiál (např. impregnace) nebo je-li tento materiál součástí zakoupeného zboží, použije se životnost místo záruky za jakost. Životnost může být uvedena časově, v době zboží nebo v počtu použití, či jinak obdobně specifikovaná. U zboží může být uvedena více než jedna z těchto životností.
5.1 Práva z vadného plnění i práva ze záruky za jakost se uplatňují (dále jako “reklamace”) u Prodávajícího, u kterého bylo zboží zakoupeno.
5.2 Prodávající je povinen přijmout reklamaci na kterékoliv provozovně, a to osobně nebo poštou na adrese tomu určené. Zásilka musí obsahovat reklamované zboží (včetně kompletního příslušenství).
Dále Prodávající doporučuje přiložit kopii dokladu o zakoupení či jiným vhodným způsobem doložit záruku zboží, podrobný popis závady a dostatečné kontaktní údaje Kupujícího (zejm. zpáteční adresa a tel. číslo). Bez uvedeného je znemožněna identifikace původu i závady zboží.
5.3 Prodávající je povinen spotřebiteli vydat při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy spotřebitel reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje a kontaktní údaje spotřebitele pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
5.4 Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a spotřebitel o tom musí být informován nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po marném uplynutí lhůty podle předchozí věty může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.
5.5 Prodávající je povinen vydat spotřebiteli potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
5.6 Prodávající má právo odmítnout přijetí zboží do reklamace v případech, kdy reklamované zboží a/nebo jeho součásti jsou znečištěné nebo nesplňují základní předpoklady pro hygienicky bezpečné předání zboží k reklamačnímu řízení.
6.1 Prodávající vydá Kupujícímu písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době trvání reklamace, případně odůvodnění zamítnutí reklamace.
6.2 Po vyřízení reklamace Prodávající upozorní o ukončení reklamace Kupujícího buď telefonicky, SMS, nebo e-mailem. Pokud bylo zboží zasláno přepravní službou, bude po vyřízení automaticky zasláno na adresu Kupujícího.
6.3 Kupující má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů, spojených s uplatněním oprávněné reklamace. Tyto náklady jsou chápány jako nejmenší nutné. Zejména se jedná o poštovné na zaslání reklamace. K těmto nákladům nemusí patřit cesta vozem pro uplatnění reklamace a expresní přepravy a další obdobné. O proplacení nákladů je nutné žádat bez zbytečného odkladu nejdéle však do 1 měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění.
6.4 Kupující je povinen reklamaci převzít bez zbytečného odkladu do 30 dnů od ode dne kdy byl o jejím vyřízení informován, tato lhůta nemůže uplynout dříve než 60 dnů od podání reklamace.
6.5 V případě, že reklamace není převzata Kupujícím nejpozději posledním dnem lhůty, bude Prodávajícím účtováno po jejím marném uplynutí skladné za uložení zboží ve výši 20,- Kč za každý den prodlení.
6.6 Pokud si Kupující nevyzvedne zboží z vyřízené reklamace do 6 měsíců ode dne, kdy byl o vyřízení informován, vyhrazuje si naboso právo zboží prodat a výtěžek použít na úhradu skladného.
6.7 Při výdeji zboží po vyřízení reklamace je Kupující povinen předložit doklad, na základě kterého byla věc přijata do reklamace, a musí prokázat svoji totožnost platným dokladem totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas).
6.8 Reklamační řízení může probíhat zkráceně po vzájemné dohodě Prodávajícího a Kupujícího, a to na základě následujícího postupu:
a. Kupujícímu budou nabídnuty body v hodnotě kupní ceny reklamovaného zboží, které budou nahrány na uživatelský účet Kupujícího
Podmínky:
a. zboží bylo zakoupeno maximálně před 12 měsíci
b. Kupující má vytvořený uživatelský účet u společnosti naboso
Výluky:
a. tento postup nelze využít u bot značky leguano
b. tento postup nelze využít u následujícího zboží:
c. přezůvky
d. capáčky
e. spotřební zboží (např. Impregnace, čistič podrážek, apod.)
7.1 Tento reklamační řád se vztahuje na případy, kdy Prodávající prodává zboží osobě, která je spotřebitelem, přičemž za spotřebitele se považuje každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s Prodávajícím nebo s ním jinak jedná.
8.1 Spotřebitel má podle tohoto zákona právo na mimosoudní řešení sporu ze spotřebitelské smlouvy (dále jen „spotřebitelský spor“), dochází-li k plnění na území České republiky; v ostatních případech jen tehdy, souvisí-li plnění s podnikatelskou činností provozovanou na území České republiky.
8.2 K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů vzniklých z kupní smlouvy uzavřené mezi Prodávajícím a spotřebitelem je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Gorazdova1969/24, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz.
8.3 Platforma pro řešení sporů on-line dle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice č. 2009/22/ES je dostupná na internetové adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr.
9.1 Dojde-li ke změně právních předpisů, ze kterých tento reklamační řád vychází tak, že jeho ustanovení se dostanou do rozporu s platným a účinným právním předpisem, má před zněním reklamačního řádu bez dalšího přednost takový právní předpis.
9.2 Kontaktní údaje Prodávajícího jsou následující:
naBOSo s.r.o.
Českomoravská 2517/13
190 00 Praha 9
+420 228 224 478
reklamace@naboso.cz
Tento reklamační řád nabývá účinnosti dnem: 8. 4. 2025
Chcete reklamovat boty? Zde vám poradíme vám jak na to.