DUHOVÉ KAMÍNKY


Prodej produktu byl ukončen
Toto zboží momentálně není v naší nabídce

Better Brand, s.r.o.
Více od této značky


Podobné produkty

COREYOGA Dětské cvičební karty

699 Kč
Skladem

DĚTSKÁ KNIHA MINIPEDIE Objevujeme svět! MIMINKO

249 Kč
Skladem

DŘEVĚNÁ HRAČKA PUZZLE PŘIŘAĎ ČÍSLA

399 Kč
Skladem

Popis a parametry

Sada 36 barevných "kamínků" pro zvídavé děti, které rády tvoří a využívají své fantazie. S barevnými kamínky různých tvarů mohou tvořit obrázky podle předlohy nebo podle vlastní představivosti. Naučí se s nimi také barvy nebo jednoduché počty. Jsou příjemné do ruky, a tak s nimi děti přirozeně rozvíjí jemnou motoriku. 

 

 

Děti mohou sestavovat krásné obrazy podle předlohy - například barevné motýly, veselou žirafu, krásné autíčko a mnoho dalších. Anebo mohou stavět zcela podle své fantazie. Díky barevným kamínkům se také přirozeně naučí barvy, jak v češtině, tak i v různých jazycích. Kamínky také různě mačkají v ruce, a tak procvičují jemnou motoriku. S kamínky si také mohou procvičovat počty. Vlastně cokoli děti napadne.

 

Duhové kamínky rozvíjejí:

  • jemnou motoriku
  • matematické dovednosti
  • poznávání barev 
  • rozvoj kreativity 
  • prostorové vidění

 

Technické specifikace:

Duhové kamínky jsou vyrobeny z jemného plastu. Určeno dětem od 3 let. Země původu: Taiwan

 

A co o nich říká učitelka mateřské školky a logopedická asistentka Zuzana Kolátorová?

Duhové kamínky procvičují  fantazii, zrakové rozlišování – veselé barvy a polohu, hmat, předpočtářské pojmy, aj., např. se mohou stát  pomocníkem pro učitelky při různých činnostech. Podtrhuji bezpečnost materiálu a výrazné barvy.

Podle předkresleného vzoru lze stavět kameny do výšky nebo plochy podle barev a počtu. Činnost je vhodná pro mladší děti, kameny jsou zajímavé na hmat.

Již v předškolním věku se děti seznamují s doplňkovými barvami. Tady jsou dvě – fialová a oranžová, ve výrazné formě.

Rozlišování podle velikosti nebo barvy – vytváří se skupiny.  Pojmy velký, menší, nejmenší; malý, větší, největší a rozlišování podle počtu. Kameny jsou v jedné barvě v počtu do 6.

Vhodné úkoly: Dej červený kámen za – před – na – pod modrý kámen, dej dva modré na dva žluté, ubíráme ze skupiny a počítáme, vyber všechny nejmenší kameny, apod.

Vyzkoušené nápady pro učitelky

  • Doplněk pro různé typy artefiletiky – výtvarné výchovy, apod.
  • Kameny mohou označovat např. cíle v tělesné výchově, mohou vyznačit dráhu běhu s vyhýbáním, podle barvy se mohou určovat i družstva, apod.

Rozvíjení fantazie a interpersonálního cítění dětí, relaxace:

Děti v kruhu, před sebou mají čtvrtku. Na signál si mohou vzít z hromádky uprostřed jeden kámen položit na čtvrtku, pak společně druhý a přiložit k prvnímu v jakékoliv pozici. Dobře si prohlédnout, případně změnit polohu kamenů. Další kámen se přikládá, (dát dětem dost času na rozmyšlení kam kámen položit, případně na změnu!), lze se projít dokola a podívat jak to mají kamarádi, zda někdo preferuje jednu barvu, případně prostorové utváření. Jen konstatujeme, co vidíme a nijak nehodnotíme.

Další kámen  vytváří skupinu, děti ke své fantazii mají již vybudovaný vztah. Pokládáme tolik kamenů, kolik máme k dispozici – je vhodné při větším počtu dětí mít víc kamenů.  Posledním úkolem je výběr jednoho kamenu ze své hromádky pro kamaráda. Jeden po druhém darují jeden svůj kámen do kompozice svého kamaráda. Sledujeme: dostali všichni kámen? Proč zrovna tenhle kámen? Protože ho já nechci nebo protože se kamarádovi hodí?

Čas na konečnou úpravu kompozice. Fantazii nechat na místě po nějakou dobu, nerušit kompozice hned. Děti prožívají zajímavé pocity, které se v nich vytvořily, mluvíme o pocitech. Kameny neuklízíme házením do krabice, ale odkládáním ze svého papíru.